Tuesday, May 24, 2011

cinta cinta cinta

ape itu cinta?kenape perlu cinta dlm diri?rmai manusie mengatakan cinta pada sesiape pun..xlupe jugak mengatakan cinta sekadar untuk mempersenda insan yg tidak berdosa..apakah itu dinamakan cinta.?cinta yang di ibaratkan suci sejak dulu,kini hanye menjadi bualan kosong semate.hanye bertujuan untuk kepentingan diri semate..adakah itu cinta??hmm begitu sukar utk diungkapkan dengan kate-kate ape itu cinta yg sejati dan abadi..bila kita dilamun cinta semua yg berlaku didepan mata kelihatan indah belaka..sehingga lupa segalanya..
bagi aku,dalam erti cinta yg sejati adalah kepada Allah yg kekal abadi selamanya..cinta pada manusia,manusia akan mati..cinta pada bunga,bunga akan layu..perjalanan hidupku penuh dengan ranjau berduri..banyak rintangan yang harus aku harungi..demi cintaku pada Dia yg abadi,aku pasrah dengan ketentuan-Nya..aku redha dengan segala yang akan berlaku padaku dimasa akan dtg..insyaAllah dengan kekuatan yang ada pd diriku yg lemah disisimu ya Allah,aku akan tabah mengharungi cobaan akan dtg..

No comments:

Post a Comment